Vind jij het soms lastig om je dagelijkse hoeveelheid groente binnen te krijgen? Wij hebben wat handige tips en manieren om meer groente te eten. Zo wordt groente eten makkelijker en lekkerder!

Knapperige groentechips!

Je kunt van verschillende groente heel gemakkelijk lekkere chipjes maken. Van boerenkool, pastinaak, wortel, zoete aardappel en pompoen bijvoorbeeld. Dit recept legt je uit hoe je dit het makkelijkst kunt doen.

Lees verder

Groente spaghetti

Vervang je spaghetti eens met groenteslierten! Je kunt van courgette of wortel makkelijk spaghetti maken met een spiraalschiller. Op deze manier krijg je extra veel groenten binnen bij je gezonde pasta!

Lees verder

Groentemuffins

Deze groentemuffins met courgette en wortel zijn handig om in het weekend te maken en mee te nemen naar je werk of aan de kinderen. Je kunt in het weekend een grote hoeveelheid maken voor de hele week! Probeer ook eens met verschillende groente te variëren.

Lees verder

Groentefrietjes

Friet! Dat lussen we allemaal wel. Je bent helemaal gezond bezig als je deze groentefrietjes bij je bietenburger eet.

Lees verder

Pizzabodem van bloemkool

De kinderen eten maar al te graag pizza en met dit recept maak je er zo een die hartstikke gezond en voedzaam is. De bodem is namelijk gemaakt van bloemkool! Ook leuk om in het weekend samen te maken en vergeet niet om met verschillende toppings te variëren.

Lees verder

Salade om mee te nemen!

Lunch eens wat vaker met salade! Bereid in het weekend of in de avond een grote salade en neem wat je over hebt mee naar je werk. Bijvoorbeeld deze vullende salade met gerookte kip.

Lees verder