Groente bij je ontbijt is een makkelijke en gezonde manier om aan je dagelijkse hoeveelheid groente te komen. Ook start je zo de dag vol vezels en vitaminen. Met deze groente ontbijtjes maak je elke ochtend een knallende start!

Versier je avocado toast

Een cracker of geroosterde boterham met avocado is een hele goede start. Avocado zit vol goede vetten en vitaminen. Versier hem met wat zuurkool of geraspte biet, of houd het simpel met wat plakjes tomaat.

Groentemuffins

Voor de snelle ontbijters! 's Avonds voorbereid hoef je ze 's ochtends allen nog maar mee te grissen. Makkelijk voor onderweg naar je werk of als er nog kinderen naar school gebracht moeten worden!

Lees verder

Courgette in je havermout!

Rasp wat courgette over je havermout voordat je begint met koken. Dit is erg gezond en je proeft er bijna niks van!

Groente omelet

Het zal waarschijnlijk even wennen zijn maar een omelet met groente in de ochtend is een hele goede start van je dag. De eiwitten en vitaminen en mineralen zullen ervoor zorgen dat je de hele dag vol energie zit!

Lees verder

Groene smoothie

Gooi jij al een handje spinazie of boerenkool bij je smoothie? Groene smoothies zijn combinaties van groente en fruit in je sapje. Zo schiet je suikerspiegel niet meteen omhoog door alle fruitsuikers.

Pompoenpap

Vervang je kommetje yoghurt of havermout door pompoenpap! Kook pompoemblokjes warm met wat water in de magnetron, giet het water hierna af en prak de pompoen tot een puree. Voeg er wat melk aan toe en je hebt een overheerlijk warm ontbijtje.

Groentepannenkoeken

Heb je wat meer tijd in de ochtend? Maak groentepannenkoeken met bijvoorbeeld spinazie, paprika of bieten. Een gezond ontbijtje voor in het weekend!

Lees verder

Benieuwd naar meer manieren om meer groente te eten? Hier lees je 7 tips hoe je dat het beste kunt doen!

Geen zin in weer hetzelfde?
Geef een verse draai aan je week
Draai maar