Smoothies maken, wat is daar nu moeilijk aan? Je gooit wat groente en fruit in de blender en mixen maar! Toch kun je met deze tips nog meer uit je smoothie halen!

Voeg bladgroenten toe

Groene smoothies zijn smoothies waar groene bladgroenten inzitten. Wanneer je snel een opgeblazen gevoel hebt na het drinken van een smoothie kun je kiezen voor spinazie, sla, paksoi, en boerenkool. Door de combinatie met zoet fruit proef je de groenten nauwelijks en zo krijg je ook nog eens nog meer gezonde voedingstoffen binnen.

 

Avocado in je smoothie

Avocado is een echte superfruit vanwege de gezonde eigenschappen en vele goede vetten. Maak bijvoorbeeld een aardbeiensmoothie met avocado.

Zo bewaar je smoothies

Wil je ontbijten met een goedwillende smoothie maar heb je weinig tijd in de ochtend? Maak ’s avonds een grotere hoeveelheid voor de volgende dag. Bewaar je smoothie in een speciale pot of luchtdichte fles. Je smoothie is in de koelkast maximaal twee dagen houdbaar. Schud wel even goed voor het opdrinken!

Smoothies invriezen

Je kunt het fruit dat je in een smoothie wilt gebruiken ook invriezen, dan kun je zelf in de winter ook genieten van heerlijke fruit smoothies! Leg het fruit, niet boven op elkaar, op een vel bakpapier en laat ze invriezen. Verpak ze daarna in goed gesloten plastic bakje. In de diepvries bij - 18 C kun je het fruit tot wel 12 maanden bewaren. Blender het bevroren fruit eens met kokosmelk tot een lekkere, verfrissende smoothie.

de gigantjes Er zijn zoveel manieren om eens te variƫren met de inhoud van de lunchbox!