stomen

Greenco, Snacktomatenteler

Adresgegevens

Greenco
Middel Broekweg 130
2675KJ Honselersdijk

Bekijk
op kaart

Adres

Greenco
Middel Broekweg 130
2675KJ Honselersdijk

Contact met de teler

Greenco

Greenco is de eerste en grootste producent en verpakker van snackgroenten. Door mensen te voorzien van een gezond en smaakvol snackmoment, leveren ze een bijdrage aan een gezonder voedingspatroon. Greenco zet haar passie en innovatie in om mensen het hele jaar te voorzien van veelzijdige, lekkere en natuurlijke snackgroenten die bijdragen aan volwaardige, gezonde voeding en die een bewuste levensstijl leuker en makkelijker maken.

Ons bedrijf

Greenco is de eerste én grootste teler van snackgroente in Nederland, maar daarmee is het verhaal niet af. Ons verhaal gaat namelijk over lef en het varen van een eigen koers. Over pioniers en over een maatschappelijke missie.

Na jaren van proeven en testen ontwikkelden tomatentelers en zwagers Jos van Mil en Ab van Marrewijk in 2005 een interessante kleine (pruim)tomaat. Het tomaatje zag er niet alleen snoeperig uit, het was ook merkbaar zoeter dan andere tomaten. Als vanzelf ontstond hieruit het concept van een lekkere en gezonde snack voor kinderen: Tommies! Op dat moment was dit een compleet nieuwe innovatie, maar nu meer dan tien jaar later zijn snackgroente een begrip geworden.

Na een flinke groei te hebben doorgemaakt, heeft Greenco nu zes eigenaren. Allemaal van oorsprong tomatentelers. Gezamenlijk specialiseerden ze zich in de productie, verpakking en marketing van snackgroente. De keuze om snackkomkommertjes en snackpaprikaatjes aan het assortiment toe te voegen komt voort uit een flinke dosis lef, ondernemerschap, vakmanschap en passie voor telen van groente.

Visie en missie

Onze lekkere snackgroente vinden via supermarkten, groentespeciaalzaken en foodservice hun weg naar de consument, maar het is onze verantwoordelijkheid om gezonde en veilige snackgroente te leveren. Het is onze missie dit te realiseren op een duurzame en verantwoorde wijze. Hierbij handelen we volgens de vier kernwaarden vakmanschap, innovatie, pragmatiek en misschien wel het aller belangrijkst; het varen van onze eigen koers! 

Groeien en innoveren zit diep in Greenco verankerd. Dit is terug te zien in zowel de teelt, productie, verpakking als de marktbenadering. Op geheel eigen wijze heeft Greenco snackgroenteconcepten op de markt gezet, wat nationaal en internationaal worden geprezen en beschouwd als doorbraak op het gebied van AGF-marketing

Duurzaamheid en kwaliteit

Bij Greenco gaan duurzaamheid en kwaliteit hand in hand. En dat geldt niet alleen voor de manier waarop Greenco produceert. Die grondgedachte passen we ook toe op de manier waarop met onze medewerkers omgaan en hoe we de producten van Greenco verpakken en vermarkten. Greenco wil groeien, maar dan wel op een duurzame manier. Continuïteit is belangrijk, maar een duurzame bedrijfsvoering een ‘must’.

Greenco teelt zo veel mogelijk op duurzame wijze. We beschouwen duurzaamheid als integraal onderdeel van ons streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit. Onze bestrijdingsmiddelen zijn vrijwel uitsluitend biologisch, door het inzetten van natuurlijke vijanden van insecten en micro-organismen die onze oogst kunnen beschadigen.

In de kassen gebruiken we een natuurlijke grondverbeteraar, in de vorm van kokos en plantenresten. Daarnaast neemt Greenco ook maatregelen om het energieverbruik en de CO2-uitstoot te verminderen. Voor onze inspanningen ontvingen we het Nature Counts-label. Om ook in de ‘donkere’ wintermaanden aan de vraag te kunnen voldoen is een deel van de teeltcapaciteit belicht. Inzet van groeilicht vereist veel energie, die onze bedrijven zelf opwekken via een gasgestookte warmtekrachtkoppeling (WKK). De warmte en de vrijkomende CO2 worden het hele jaar door voor de teelt gebruikt. De opgewekte elektriciteit hebben we alleen in de winter zelf nodig; in de zomer gaat het naar het openbare net.